A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Желдецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області

Кіберполіція попереджає

БРАМА- ОНЛАЙН ВАРТА УКРАЇНИ

Фото без описуЧому БРАМА?
Брама - це ворота, які захищають від небезпеки та закривають  нас від негативного впливу. 
В історії людства Брама виконувала найважливіші соціальні функції, одна з яких – оборонна, як захищені в’їзди в міста, фортеці, замки, садиби, на мости і шляхи. У середньовіччі Брама уособлювала все місто як захищену спільноту, що відображено в міській геральдиці багатьох українських міст, таких як: Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Рівне, Херсон та інших.


ПРОБЛЕМА
Війна відбувається не лише за територіальну цілісність, а й за інформаційний простір. Російська  інформаційна експансія посилилась з початком повномасштабного вторгнення. Тобто, росіяни намагаються досягти власних національних інтересів методом беззбройного проникнення в інформаційну сферу.
Несвідоме споживання інформації та недостатній рівень інформаційної грамотності стали передумовами спільної для всіх українців проблеми – засилля ворожої пропаганди та фейків. Дезінформація в мережі негативно впливає на свідомість людей та хід війни в цілому, тому користувачі мережі Інтернет мають завжди бути обачними та вміти розпізнавати фейки, пропаганду та дезінформацію.
Щоденно, гортаючи стрічку у своїх соціальних мережах та месенджерах ми натикаємось на інформацію, яка на нашу думку є неправдивою або небезпечною. У свідомої людини виникає природнє бажання прибрати таку інформацію із медіа простору або заблокувати її поширення.  


УНІКАЛЬНІСТЬ
Ми перейшли від мрій до дій, та вирішуємо проблему кількісно та якісно. 
КІЛЬКІСНО зменшуємо медіаприсутність росіян. Ініціатив, які б вирішували проблему протистояння пропаганді, немає. В 2022 існували подібні проєкти в Telegram та Facebook, але, на жаль, припинили свою діяльність. Наша унікальність – це наявність бази ворожих ресурсів, можливість виявлення осередків пропаганди та їх блокування.
ЯКІСНО ми вчимо виявляти і недовіряти ворожому контенту. Ми не займаємось ДДОС атаками, або іншими діями які потребують спеціальних знань та навичок, або спеціалізованого програмного забезпечення.
Наразі є подібні ініціативи, але ми вважаємо за потрібне підсилити їх. Освітня частина проєкту спрямована, перш за все, на задоволення потреб учасників нашої спільноти та утримання їх мотивації на систематичне виконання дій з блокування. 
Для того, щоб бути частиною проєкту, користувачам достатньо мати мобільний телефон або компʼютер, та трохи часу, який користувач готовий приділити для важливої справи.  

РІШЕННЯ 
Для блокування того чи іншого джерела необхідно надсилати скарги і чим більше буде скарг, тим більша вирогідність того, що джерело буде заблоковано.
Саме із цією метою ми пропонуємо нашим користувачам стати частиною «BRAMA». https://t.me/+rPL5V0CMx0NlOTky
Діяльність проєкту Брама направлена на захист медіа простору  від російської пропаганди, блокування каналів поширення дезінформації,  протиправного та забороненого контенту. Також, метою проєкту є покращення медіа-грамотності українців, зменшення впливу пропаганди на суспільство та популяризація безпечного поводження в мережі інтернет.
Що ми пропонуємо учасникам:
1. можливість повідомити про джерело неприйнятного контенту, для подальшого масового надсилання скарг спільнотою та подальшим блокуванням такого джерела;
2. допомогти заблокувати джерело неприйнятного контенту, шляхом долученості до масового надсилання скарг;
3. отримати поради щодо медіа та кіберграмотності;
4. бути поінформованим про небезпечні схеми шахрайств, які ширяться мережею;
5. бути обізнаним, щодо фейків, які просувають вороги у наш медіапростір.
Також, ми пропонуємо нашим учасникам розважальний контент, який дозволить трішки відволіктись від виконання завдань та порадіти разом із нами успіхам українських військових та недолугим вчинкам нашого спільного ворога. 
 
ДОСЯГНУТІ РЕЗУЛЬТАТИ
На сьогодні в рамках проєкту функціонує Телеграм бот, який накопичує лінкі на джерела що необхідно заблокувати, телеграм канал де публікуються лінки для блокування спільнотою, Вайбер спільнота, та сторінки в соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм.
З початку діяльності нашого проєкту, користувачі надіслали понад 140 тис. лінків на джерела, які на думку користувачів необхідно заблокувати.
Станом на січень 2024 року учасниками спільноти заблоковано понад 26 тисяч джерел поширення неприйнятного контенту. Як видно із статистики – роботи ще дуже багато і ми потребуємо допомоги нових небайдужих і активних учасників.
ЯКЩО ТИ НЕ МОЖЕШ ДОНАТИТИ СВОЇМИ СИЛАМИ АБО ФІНАНСАМИ, ТО МИ МОЖЕШ ДОНАТИТИ СВІЙ ЧАС!


Платіжна безпека: основні поради від Кіберполіції

Фото без описуНе розголошуйте всі реквізити платіжної картки та контролюйте рух коштів на рахунку Банк по телефону може запитати перші 6 та останні 4 цифри платіжної картки. Для отримання платежу на картку достатньо повідомити лише16-значний номер картки.

  •  Тримайте в секреті три цифри на звороті картки (CVV/CVC код), коди (одноразові паролі) банків та мобільних операторів, пін-код до картки.
  •  Підключіть смс-інформування стосовно операцій з платіжною карткою.
  •  Установіть індивідуальні ліміти на операції з вашою платіжною карткою.
  •  Використовуйте віртуальну картку для розрахунків в Інтернет.

Перераховуйте необхідну суму з основної картки на віртуальну перед здійсненням покупки. Віртуальну картку також можливо додати і до гаманців Apple Pay, Google Pay. Не переходьте за посиланнями від незнайомців! Шахраї розсилають шкідливі посилання в месенджери, смс, e-mail для зараження пристроїв вірусом, викрадення персональних даних, секретних карткових реквізитів, для переходу на фішингові або інші шахрайські ресурси.

Отримали посилання від друга – не поспішайте на нього клікати. Шахраї могли отримати доступ до акаунта друга. Спершу зателефонуйте другу та запитайте, чи справді посилання від нього.

Не вводьте реквізитів платіжних карток на незнайомих та підозрілих сайтах

  • Перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до онлайн
  • банкінгу, перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.
  • Якщо необхідно перейти на сайт компанії, адресу якого ви отримали в посиланні, введіть у пошуковій системі назву необхідного сайту і лише тоді переходьте на вебресурс.

Звертайте увагу на протокол сайту http – це ненадійний протокол, це означає, що сайтом користуватися не можна https – потрібно продовжити перевірку сайту Також рекомендується додатково перевірити посилання сумнівних сайтів:

Схема шахрайства може бути абсолютно новою або добре прихованою. Тому, крім перевірки сайту на сайті Кіберполіції в розділі "Стоп фрауд" та сервісі Асоціації "ЄМА" CheckMyLink, проводьте також власну перевірку. Якщо ви випадково розкрили дані платіжної картки на підозрілому сайті, негайно телефонуйте до банку за номером, зазначеним на звороті картки. Якщо ви стали жертвою шахраїв, напишіть заяву до Кіберполіції за цим посиланням або повідомте про ваш випадок за номером телефону – 0 800 505 170. Захистіть свої акаунти двічі

1. Створіть складний пароль до електронної пошти, соціальних мереж та інтернетбанкінгу. Складний пароль може містити:

  •  8 і більше символів,
  •  Великі та малі літери,
  •  Цифри та спеціальні знаки/символи. Створюйте унікальний пароль для кожного інтернет-банкінгу, електронної пошти, соціальних мереж тощо. Під час створення пароля не використовуйте:  особисту персональну інформацію (дата народження, адреса, номер телефону тощо);
  •  загальновідомі комбінації паролів (наприклад, Qwerty12, Password123456, Admin1234 тощо);
  •  послідовне/зворотне написання символів або цифр.

2. Установіть багатофакторну автентифікацію.

Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунта, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток. Налаштування багатофакторної автентифікації на прикладі інстаграму за посиланням.

Надійно зберігайте та не розголошуйте свій пін-код! Змінюйте пін-код до картки:

  •  регулярно: 1 раз на 3 місяці,
  •  ситуативно: якщо виникла підозра, що ще хтось його може знати.

#ШахрайГудбай! #Кіберполіція #БезпекаДаних


Проект Кіберполіції «StopRussia|MRIYA!»

Фото без описуПроект MRIYA – це ініціатива з протидії російським окупантам в медіа-просторі, блокуванню ресурсів шахраїв та ресурсів, за допомогою яких здійснюється збут наркотичних речовин.

На сьогодні, це найбільша спільнота, яка успішно блокує та протидіє російській агресії в Інтернеті. Екосистема «МРІЯ» створена для об’єднання проектів, які розроблені у синергії Кіберполіції України та волонтерів, зокрема:

 Канал «StopRussia | MRIYA» https://t.me/+rPL5V0CMx0NlOTky

Канал - це головна інструкція та засіб комунікації з підписниками щодо блокування, а також платформа, де щоденно та систематично надаються онлайн-завдання для підписників, актуальні новини та свіжа інформація, у тому числі навчальні матеріали по кібергігієні та протидії шахрайству.

Бот «StopRussia | MRIYA» https://t.me/stopdrugsbot

Приймає інформацію про фейкові ресурси, котрі перевіряються модераторами та відправляються на блокування в Телеграм-канал. У розділі «Надіслати скаргу на ресурс» - кожен може долучитися до блокування ресурсів окупанта.

 

Проєкт «МРІЯ» - став сильною ініціативою протидії російській пропаганді в медіа-просторі.

Проте війна все ще триває. І це стосується кожного з нас.

Саме ти можеш пришвидшити спільну перемогу!

Скануй QR-код та долучайся до ініціативи!


Національна поліція України попереджає про шахрайство.

Кіберполіція попереджає про шахрайство.

Будьте обережні.

Фото без описуВійна в Україні стала підґрунтям для поширення шахрайських схем, заснованих на вразливому емоційному стані та зловживанні вашою довірою.
При цьому кмітливість шахраїв виходить за рамки вже добре знайомих українцям афер, тож з’являються нові способи ошукування.
Національна поліція України розповідає про найпоширеніші схеми шахрайств та основні правила безпеки, які допоможуть викрити аферистів.

Продаж дешевих товарів«з рук в руки»

Якщо незнайомі люди прийшли до вас і пропонують купити дешеві товари – будьте насторожі. Це можуть бути шахраї! у такий спосіб вони намагаються дізнати- ся, де ви зберігаєте свої заощадження, а потім непомітно для вас викрасти гроші.

Пам’ятайте: «безкоштовний сир – тільки в мишоловці».

Що робити?

  1. Не пускайте незнайомців додому.
  2. Залучіть до розмови сусідів або зателефонуйте родичам: це може відлякати шахраїв.
  3. Якщо до вас приходили шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

«Грошова реформа»

Якщо до вас навідаються незнайомці і скажуть, що у зв’язку з проведенням грошової реформи треба замінити старі купюри на нові, знайте: це -100% шахраї. У такий спосіб вони намагаються привласнити всі ваші заощадження.

Що робити?

  1. Не довіряйте незнайомцям і не пускайте їх у свою домівку.
  2. Розкажіть про візит родичам.
  3. Завжди радьтеся з тими, кому довіряєте.
  4. Якщо до вас приходили шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

«Дзвінки від імені представників банків»

«Вашу карту заблоковано», «з вашого рахунку хочуть списати гроші», «нові правила під час воєнного стану» – зловмисники, які представляються співробітниками банку, використовують різні способи, аби отримати доступ до ваших банківських карток.
Як тільки невідомі просять надати номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки і термін її дії або ж ввести пароль, який надійшов у CMC, знайте: це – шахраї.
Пам’ятайте: навіть в умовах війни справжні співробітники банку ніколи не запитують таку інформацію

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Повідомте про подію поліцейським за номером 102. «Ваш родич у біді»

Якщо вам телефонують (часто вночі або вранці) та повідомляють, що родич потрапив у біду, і просять передати гроші – це шахрайство. Зловмисники можуть видавати себе за сина/дочку,
онука/онучку, які начебто потрапили у біду (скоїли ДТП, опинилися у поліції тощо). П можуть представлятися лікарями або поліцейськими і пропонувати свою допомогу у вирішенні «проблеми» за винагороду, яка може станови-ти від тисячі до десятків тисяч гривень, а інколи – навіть кілька тисяч доларів СШР.
Пам’ятайте: так діють шахраї

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Перевірте, де ваш родич.
  3. Повідомте про подію поліцейським за номером 102.

«Соціальні виплати під час війни»

«Під час війни ви можете отримати соціальну допомогу» найчастіше шахраї надсилають смс-повідомлення про отримання різноманітних виплат від органів влади або благодійних фондів та просять надати таку інформацію: ваші анкетні дані, номер картки, пін-код, кодове слово, тризначний номер на звороті картки і термін її дії.
Пам’ятайте: назвавши ці дані, ви надаєте шахраям доступ до вашого рахунку, тож вони можуть вкрасти всі ваші заощадження.

Що робити?

  1. Покладіть слухавку.
  2. Зверніться до своїх родичів або представників влади і перевірте, чи дійсно ви можете отримати такі виплати.
  3. Якщо вам телефонували шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.

Виграші призів (авто,побутова техніка)

«Ви виграли автомобіль або побутову техніку»- не поспішайте виконувати всі настанови незнайомців. Зазвичай у надісланому смс вказаний номер, за яким можна отримати детальну інформацію. Коли телефонуєте, вам розповідають умови, які потрібно виконати, щоб отримати «приз». Як правило, вам пропонують сплатити 1% від вартості виграного товару. Але як тільки ви це зробите, незнаймці перестають виходити на зв’язок і зникають.

Пам’ятайте: так діють шахраї!

Що робити?

  1. Подумайте, чи брали ви участь у акціях чи конкурсах.
  2. Не перераховуйте гроші незнайомцям.
  3. Якщо вам телефонували шахраї, повідомте про це поліцейським за номером 102.
Дата: від до Скинути

Донать свій час на захист кіберпростору!

Війна відбувається не лише за територіальну цілісність, а й за інформаційний простір. Російська інформаційна експансія посилилась з початком повномасштабного вторгнення. Тобто, росіяни намагаються досягти власних національних інтересів методом беззбройного проникнення в інформаційну сферу.

15:46 19.09.2024

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень