Звіт щодо самооцінювання (загальний)
ЗВІТ
про результати комплексного самооцінювання
освітніх і управлінських процесів Желдецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Кам’янка-Бузької міської ради Львівської області
2021-2022 навчальний рік
Желдецький заклад загалної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кам'янка-Бузької міської ради Львівської області здійснює свою діяльність на підставі статті 53 Конституції України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Постанов Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 «Про затвердження державного стандарту базової середньої освіти», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», наказу Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», Статуту Желдецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Кам'янка-Бузької міської ради. та забезпечує одержання учнями повної загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів, які ґрунтуються на засадах особистісно орієнтованого і компетентнісного навчання та виховання, зумовлюють чітке визначення результативної складової засвоєння змісту базових дисциплін.
Юридична адреса: 80424, вул. Підгірна, 5Б, с. Сокіл, Львівський район, Львівська область.
Заклад відкрито у 1982 р.
Желдецький ЗЗСО І-ІІІ ступенів – це двоповерхова будівля (ліве крило другого поверху відведено під дошкільний підрозділ).
У приміщення закладу є: 12 класних приміщень, 6 приміщень для вихованців дошкільного підрозділу, актова зала, спортивний зал, їдальня, бібілотека, комп’ютерний клас, майстерня.
Подвір’я закладу займає площу 1,8 га. На ньому розміщено тренажери, спортивний майданчик із штучним покриттям, майданчик для вихованців дошкілля, дерев’яні дитячі гірки.
Згідно із штатним розписом заклад повністю забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом.
Відповідно до Законів України «Про освіту» (стаття 41, частини 3 ст.48) та «Про повну загальну середню освіту» (стаття 42), Порядку проведення моніторингу якості освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 16 січня 2020 року № 54, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 лютого 2020 року за № 154/34437, Методики оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗЗСО, наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження методичних рекомендацій з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у ЗЗСО» від 30.11.2020 №1480, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Желдецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Кам'янка-Бузької міської ради, наказу по школі від 24вгрудня 2021 року № 145 «Про створення робочих та проведення у ЗЗСО самоцінювання якості освіти» та з метою розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти у школі було проведено комплексне вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямами:
1. Освітнє середовище в закладі
2. Системаоцінювання результатів навчання здобувачів освіти
3. Педагогічна діяльність
4. Управлінські процеси.
Результати анкетування були проаналізовані, зролено на основі анкет висновки, та підведені підсумки самооцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності за 2021-2022 навчальний рік.
Результати самооцінювання :
Критерії оцінювання |
Опис досягнень закладу освіти i потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти та рівні оцінювання за вимогами |
|
|
|
|||
НАПРЯМ 1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
|
|||
Вимога 1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці |
|||
1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці |
Територія навчального закладу тільки частково огороджена. Облаштовано спортивні та ігрові майданчики для учнів школи. Територія 4 га, достатньо озеленена, доглянута, зламані дерева спиляно. У одному приміщенні ДНЗ, початкова школа, середня та старша. Дотримується температурний режим у приміщенні школи. Замінено лампи освітлення в спотривному залі. Усе механічне верстатне обладнання майстерні придатне до експлуатації. Заземлення електрообладнання школи відповідає стандартам. Виконано заміну вікон закладу школи. Потребує допомоги відповідних фахівців у регулювання рівня освітлення коридорів та приміщень. |
||
1.1.2.Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми |
Навчальні кабінети (фізика, хімія, інформатика, майстерня) переважно облаштовані з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог та вимог охорони праці і безпеки життєдіяльності. Не забезпечено кабінети фізики та хімії відповідним обладнанням для проведення окремих лабораторних та практичних робіт. Кабінети-класні кімнати початкової школи забезпечені наочно-дидактичним матеріалом та технічними засобами навчання. У закладі наявні усі групи приміщень, що передбачені відповідними санітарними нормами та необхідні для реалізації освітньої програми закладу. Проєктна потужність будівлі відповідає кількості учнів закладу. |
||
1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх |
Заклад частково забезпечений первинними засобами пожежогасіння. У приміщеннях відсутні засоби автоматичної пожежної сигналізації та пожежний щит. Розроблено розподіл повноважень з охорони праці серед керівництва закладу. Проводяться регулярні інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності як серед учнів, так і працівників під час проведення уроків (практичних занять) з інформатики, хімії, фізики, біології, фізичної культури. Учні, вчителі та персонал школи обізнані з правилами поведінки та діями в умовах надзвичайних ситуацій. Складено план на 2021-2022 н.р. щодо підготовки та організації Дня ЦЗ та план проведення Дня ЦЗ. Складено план з охорони праці на 2021-2022 н.р., оновлено інструкції з охорони праці.
|
||
1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях |
Безпечна територія навчального закладу (далеко від дороги). Безпечні приміщення закладу. Вчителі та інші працівники закладу дотримуються правил і вимог щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності на уроках та позаурочних заходах. Достатні знання та вміння педагогічних працівників надавати першу (домедичну) допомогу. Проводиться постійна профілактична робота з учнями щодо запобіганню травматизму. Розглянуто питання щодо запобігання травматизму на педагогічній раді, нараді, бесідах. У закладі ведеться вся необхідна документація щодо реагування на нещасні випадки, травмування учасників освітнього процесу відповідно до вимог законодавства. |
||
1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти і працівників |
Матеріально-технічний стан харчоблоку та їдальні на належному рівні. Дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги у приміщеннях, де готується їжа, та в їдальні. Замінено електроплити. Якість харчування задовільна. Початкова школа на 100% охоплена гарячим харчуванням. Харчування учнів середньої та старшої школи здійснюється лиша для катеогрійних дітей |
||
1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті |
У школі не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди (згоди батьків) Захищені бази персональних даних учасників освітнього процесу. Інтернет ресурси використовуються виключно з навчальною метою. Учні та педагоги отримують достатньо інформації щодо питань безпеки дітей в Інтернеті. Антивірусні програми не ефективно забезпечують безпечний доступ до мережі Інтернет. Систематично розглядаються питання безпечного користування Інтернетом під час проведення навчальних занять та бесід з учнями в позаурочний час.
|
||
1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників |
У навчальному закладі напрацьовані підходи для адаптації та інтеграції дітей в освітній процес закладу. Заклад забезпечує умови для реалізації принципу наступності в навчанні. Налагоджена співпраця педагогів, здійснюється взаємовідвідування учителями уроків, питання наступності розглядаються на нарадах. Шляхом анкетування вивчається думка батьків та учнів щодо умов адаптації та інтеграції дітей у закладі.
|
||
Вимога 1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
|||
1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі |
Звернень щодо проявів дискримінації, булінгу не було. Проводиться анкетування серед учнів, батьків та вчителів з метою виявлення основних чинників, що негативно можуть впливати на психологічний комфорт та безпеку у закладі. На нарадах проводиться аналіз чинників, які найчастіше провокують булінг. Наявні інформаційні стенди. Серед учнів проводяться тренінги для формування єдиного бачення проблеми насильства, створюється безпечне емоційно-психологічне середовище: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, вміння співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації. Проводяться спільні попереджувально інформаційні заходи з нацполіцією, соціальними службами для батьків щодо пропусків занять, профілактики насильства у дитячому колективі, кібербулінгу тощо. |
||
1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини |
У школі розроблені правила поведінки для всіх учасників освітнього процесу. Учасники навчального процесу ознайомлені з правилами поведінки, які розміщені на загальношкільному стенді. |
||
1.2.3. Керівник та заступники керівника закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви |
Питання обізнаності педагогічних працівників та протидії насильству і булінгу у закладі освіти розглядаються на нарадах при директорові, бесідах, годинах спілкування із залученням дітей та батьків. Планування висвітлено на шкільному сайті. Проводиться регулярний аналіз причин пропусків занять учнями та, у разі необхідності, здійснюється відповідна робота з учнями, батьками. Звернень щодо випадків булінгу не було. |
||
Вимога 1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
|||
1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовується з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування |
Керівництво закладу вивчає потреби учасників освітнього процесу. Навколишнє середовище за можливості планується так, щоб у ньому було якомога комфортніше усім особам, незалежно від їхнього віку та фізичних чи когнітивних можливостей. Визначені найбільш пріоритетні потреби на найближчу перспективу. |
||
1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
Учнів з ООП у школі немає.
|
||
1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно- ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти ( у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) |
Учнів з ООП у школі немає.
|
||
1.3.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя |
Проведено заходи із удосконалення освітнього середовища (години спілкування про здоровий активний спосіб життя, здорове харчування, користь фізичної активності, спорту, правила екологічної поведінки) Наявне у закладі освіти обладнання загального і навчального призначення дозволяє забезпечити оволодіння учнями ключовими компетентностями. У закладі освіти переважно забезпечений розвиток освітнього середовища у напрямі здоров’язбереження та здорового способу життя. |
||
1.3.5. У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально- культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно- ресурсний центр тощо) |
Шкільна бібліотека здійснює необхідний інформаційний супровід освітнього процесу. Частково здійснюється пошук і підбір для учасників освітнього процесу науково- популярної та художньої літератури. Простір бібліотеки зручний. У стратегії розвитку та річному плані роботи бібліотеки зазначене питання із вдосконалення інформаційного простору у закладі освіти. |
НАПРЯМ 2. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ |
|
Вимога 2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень |
|
2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень |
При виконанні роботи вчитель, як правило, має розроблені критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, і враховують особливості вивчення теми (обсяг годин, кількість обов’язкових робіт, освітню програму, організаційну форму проведення навчального заняття). Керівництво часто моніторить систему оцінювання вчителів через спостереження за проведенням навчальних занять, дане питання розглядалось на засіданнях методичних об’єднань, педагогічної ради під час вивчення стану викладання навчальних предметів та рівня навчальних досягнень здобувачів освіти. Інформація про систему оцінювання навчальних доведена до відома учнів та батьків в усній формі, Критерії оцінювання розміщені у кожному класі, кабінеті, на сайті школи, інформаційних стендах. Учні розуміють критерії оцінювання, проте виникають труднощі в окремих учнів під час здійснення самоаналізу та взаємоаналізу. |
2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання |
Компетентісний підхід передбачає позитивне оцінювання досягнень здобувачів освіти, навіть найменші досягнення відмічаються. Система оцінювання закладу спрямована на перевірку рівня оволодіння предметними та ключовими компетентностями. Педагогічні працівники позитивно оцінюють не лише результат роботи, але й процес навчання, індивідуальний поступ кожного здобувача освіти. Ознайомлено з рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти під час дистанційного навчання. Для реалізації компетентісного підходу до навчання є продовження роботи педколективу над науково-методичною проблемою школи «Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на основі компетентнісного підходу в контексті положень НУШ». |
2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним |
У нашому закладі 85% учнів та 90% батьків вважають оцінювання навчальних досягнень справедливими. |
Вимога 2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти |
|
2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти |
Система оцінювання навчальних досягнень учнів потребує постійного моніторингу з боку керівництва закладу освіти. Основною метою такого моніторингу є виявлення об’єктивного та раціонального підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів, простеження системності в оцінюванні учнів, динаміки їх навчальних досягнень. Для моніторингу системи оцінювання навчальних досягнень учнів у нашому навчальному закладі використовуються такі основні джерела:
Дослідження кореляції між результатами моніторингу або ДПА і підсумковим оцінюванням учителя з предмету (курсу) дає нам інформацію про об’єктивність системи оцінювання навчальних досягнень учнів. Результати аналізу моніторингових досліджень розглядаються на засіданнях педагогічної ради, методичної ради, засіданнях методичних об’єднання; засіданнях атестаційної комісії педагогічних працівників. Учителі готові внести зміни в практику оцінювання навчальних досягнень учнів у разі виявлення проблем |
2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання |
Використання оцінювання у балах як мірила оцінювання має не завжди позитивний ефект для визначення навчальних досягнень учнів: виставлення оцінок у межах класу відповідно до стандартного розподілу не залишає шансу для учнів, які потребують підтримки, тому в освітньому процесі неможливо обійтись без формувального оцінювання. Воно оцінює процес навчання учнів, а не результат. У формувальному оцінюванні переважає оцінювання описове, яке спрямовується на індивідуальний прогрес учня. Учителі школи використовують формувальне оцінювання в своїй роботі, особливо звертається велика увага на формувальне оцінювання учителями початкових класів. Вивчення впровадження формувального оцінювання в систему оцінювання навчальних досягнень учнів відбувається у процесі спостереження за проведенням навчальних занять. Впровадження формувального оцінювання в освітній процес розглянуто на нарадах, засіданнях МР, педагогічній раді. Рекомендовано вчителям впроваджувати формувальне оцінювання на МО, МР, педагогічних радах, наказах по школі щодо вивчення навчальних предметів. |
Вимога 2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання |
|
2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання |
Освітній процес неможливий без мотивації учнів до навчання, яка сприяє інтелектуальному розвиткові дитини, а також є рушійною силою удосконалення особистості в цілому. У підвищенні мотивації до навчання вчителі достатньо надають допомоги учням. Учитель чітко визначає мету навчання, орієнтує учнів на прикладний характер навчання, ставить проблемні питання, формує критичне мислення, проте не всі учні відчувають відповідальність за результати свого навчання. Для мотивації до навчання учнів у закладі освіти проводиться профорієнтаційна робота, години спілкування, позакласні заходи. Дане питання розглядалося на нарадах, засіданнях методичних об'єднань. |
2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти |
Найактивніше особистість формується у процесі самостійно організованої діяльності (праці, самонавчання, самовиховання, самооцінювання) під кваліфікованим педагогічним керівництвом Сутність самооцінювання і взаємооцінювання полягає в наступному: діти можуть оцінити себе тільки тоді, коли у них є цілі, яких вони повинні досягти в процесі навчання, і зрозумілі критерії оцінювання. Учителів закладу освіти застосовують самооцінювання і взаємооцінювання учнів. |
НАПРЯМ 3.ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ |
|
Вимога 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти |
|
3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність |
У всіх вчителів наявні календарно-тематичні плани, що відповідають навчальним програмам, освітній програмі закладу освіти. Розроблені посеместрово. Форма ведення календарно-тематичного плану є довільною. Календарно-тематичні плани розглядаються і погоджуються заступником директора з навчальної роботи. У кінці навчального року вчителі самостійно проводять аналіз реалізації календарно-тематичного планування та визначають напрямки вирішення проблем, які виникали у ході використання календарного планування протягом навчального року. Зміст календарно-тематичного планування в основному відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно навчальних програм предметів (курсів). Учителі планують освітню діяльність із врахуванням проведення навчання дистанційно.
|
3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти |
Проблеми впровадження компетентнісного підходу обговорюються на засіданнях педагогічної ради та засіданнях МО. Учителі залучають учнів до дослідницької та проєктної діяльність, ставлять та розв’язують проблемні завдання, проводяться диспути, розв’язання ситуативних завдань. Відбувається розвиток критичного мислення учнів під час проведення занять.
|
3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби) |
Дітей з ООП у закладі немає
|
3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) |
Учителі мають оприлюднені методичні розробки, матеріали до навчальних занять. Декілька учителів створили педагогічне портфоліо, блоги освітньої діяльності учителя, навчальні презентації, презентації до свят, позакласних заходів. На засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднань відбувається обмін досвідом між вчителями у закладі освіти. |
3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку |
Простежується наскрізний процес виховання під час проведення навчальних занять. Процес виховання реалізується у процесі викладання більшості предметів і курсів навчального плану. Учителі поєднують виховний процес з формуванням ключових компетентностей учнів. |
3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно- комунікаційні технології в освітньому процесі |
Учителі володіють навичками користувача у використанні комп’ютерних технологій, використовують ІКТ у навчально-виховній роботі. Учителі закладу освіти вдосконалюють свої навички з використання ІКТ шляхом індивідуальних консультацій, дистанційного навчання, онлайн-вебінарів, майстер-класів, курсів підвищення кваліфікації. Педагогічні працівники проводять уроки, практичні заняття, лабораторні роботи, віртуальні дослідження, тестування з впровадженням ІКТ. Розроблено уроки з використанням ІКТ |
Вимога 3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників |
|
3.2.1.Педагогічні працівники сприяють формуванню, забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
Учителі активно використовують різні форми підвищення кваліфікації: курсова перепідготовка в Інституті післядипломної педагогічної освіти, участь у майстер-класах, тренінгах, конференціях, семінарах, вебінарах, методичній толоці, онлайн-курсах. Напрями підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідають освітній програмі закладу освіти |
3.2.2. Педагогічні |
Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній, дослідно-експериментальній роботі. Про результати інноваційної роботи звітують на засіданнях педагогічної ради, методичної ради закладу освіти. Учителі виступають на семінарах, нарадах, засіданнях МК, педагогічної ради.
|
працівники |
|
здійснюють інноваційну освітню |
|
діяльність, беруть |
|
участь у освітніх |
|
проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти |
Вимога 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти |
|
3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства |
Учителі використовують під час проведення навчальних занять особистісно орієнтований підхід. Простежуються під час освітнього процесу можливості розвитку учнів та їх самореалізація. В ході освітнього процесу в основному забезпечується психологічний комфорт дитини. |
3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок |
Комунікація з батьками відбувається у різних формах: індивідуальні зустрічі, бесіди, онлайнова комунікація за допомогою соціальних мереж та шкільного сайту. Батьки залучаються до виховних заходів, долучаються до навчального процесу. Батьки позитивно оцінюють результати комунікування. |
3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці |
Співпраця між педагогічними працівниками у закладі освіти відбувається під час роботи над розв’язанням науково-методичної проблеми, взаємовідвідування навчальних занять, поширення педагогічного досвіду. Періодично створюються творчі групи з реалізації проєктної, дослідно-експериментальної діяльності. Такі групи виникають як з ініціативи адміністрації, так і за ініціативи самих педагогічних працівників. Результатом командної співпраці є підготовка до загальношкільних заходів тощо |
Вимога 3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності |
|
3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності |
Педагогічні працівники в основному дотримуються академічної доброчесності в освітній діяльності, інформують учнів про необхідність дотримання академічної доброчесності. Педагоги частково спрямовують зміст завдань під час проведення навчальних занять на творчу та аналітичну роботу учнів, розробляють такі завдання, які спонукають учнів критично мислити |
3.4.2. Педагогічні |
Педагогічні працівники інформують учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість, учать учнів при використанні інформаційних джерел робити необхідні посилання та вказувати автора. Учителі розробляють завдання, які унеможливлюють списування. |
працівники |
|
сприяють |
|
дотриманню |
|
академічної |
|
доброчесності |
|
здобувачами освіти |
НАПРЯМ 4. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ |
|
Вимога 4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань |
|
4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності |
В установі проводиться робота зі створення стратегії розвитку закладу освіти. Проєкт стратегії розвитку містить основоположні засади стосовно мети діяльності та шляхів розвитку закладу освіти, враховує специфіку та умови діяльності закладу, передбачає організацію систематичного моніторингу досягнення визначених цілей та методику коригування стратегії. До розроблення стратегії залучено адміністрацію, представники педагогічного колективу та батьківської громадськості. Проєкт стратегії проходить етап обговорення з представниками кожної із зацікавлених сторін (відповідні питання винесено на розгляд педагогічної ради закладу, ради колективу та засідання батьківської ради. |
4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програм |
Річний план роботи закладу освіти якнайповніше реалізує стратегію його розвитку. План розроблено адміністрацією закладу та іншими учасниками освітнього процесу. Під час річного планування повністю враховано зміст освітньої програми закладу освіти, напрями функціонування та розвитку закладу. З метою оцінки рівня виконання річного плану минулого навчального року проведено аналіз результатів діяльності закладуза основними напрямками. Результати цього аналізу будуть враховані під час складання плану наступного року. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану і стратегію розвитку закладу
|
4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти |
Закладом освіти розроблено та оприлюднено документ, що визначає стратегію і методику забезпечення системи якості освіти. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених у закладі процедур. Учасники освітнього процесу залучаються до процесу самооцінювання якості освітньої діяльності закладу |
4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання |
Матеріально-технічний стан закладу освіти відповідає поставленій меті діяльності, яка визначена у стратегії розвитку закладу освіти та його освітній програмі. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проєктну діяльність) |
|
Вимога 4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
||
4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру |
Керівництво закладу освіти намагається всіляко сприяти створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними складає близько 94% У закладі освіти переважно забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом через особистий прийом, шляхом прямого звернення, з використанням сучасних засобів комунікації). Керівництво закладу загалом вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та намагається оперативно вживати відповідних заходів реагування |
|
4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах |
Заклад освіти забезпечує досить змістовне наповнення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, веб-сторінка закладу освіти, сторінки у соціальних мережах). Викладений матеріал вчасно поновлюється. Учасники освітнього процесу беруть участь у наповненні контенту інформаційних ресурсів закладу.
|
|
Вимога 4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
|
4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
Штатний розпис закладу освіти достатньо забезпечує виконання освітньої програми. У закладі освіти кадровий склад укомплектовано повністю. Вакансій немає. Усі педагогічні працівників закладу освіти які працюють за фахом.
|
4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності. Працівники закладу з підставами для матеріального та морального стимулювання ознайомлені. Керівництво закладу не має додаткових джерел фінансування для забезпечення матеріального стимулювання працівників за виконання ними додаткової роботи.
|
4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників. Педагогічні працівники вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові. Питання професійного вдосконалення розглядаються засіданнями методичних об’єднань працівників та педагогічною радою закладу.
|
Вимога 4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
|
4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу |
Права та обов’язки учасників освітнього процесу у закладі реалізуються шляхом затвердження відповідних регламентуючих документів (розроблено правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників, правила поведінки здобувачів освіти). Учасники освітнього процесу ознайомлені зі своїми правами та посадовими обов’язками. Учасники освітнього процесу вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються. |
4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу |
Учасники освітнього процесу не вважають, що їхні пропозиції не в повній мірі враховуються під час прийняття управлінських рішень. |
4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування |
Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти . Щороку проводяться загальношкільні батьківські збори. Усі учасники освітнього процесу завжди мають змогу брати участь в розробці процедур надання освітніх послуг. |
4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади |
Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи), але більшість пропозицій не мають можливості бути реалізованими через брак коштів. Планується розробити механізм пошук та залучення додаткових спонсорських коштів для здійснення таких ідей та пропозицій. |
4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам |
Затверджений режим роботи закладу враховує потреби учасників освітнього процесу та особливості діяльності закладу та є достатньо комфортним. Розклад навчальних занять переважно забезпечує рівномірне навчальне навантаження відповідно до вікових особливостей здобувачів освіти. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований у повній відповідності до освітньої програми. Розклад навчальних занять у повній мірі забезпечує рівномірність навантаження педагогічних працівників |
|
4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти |
Створені керівництвом закладу освіти умови в основному сприяють реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.
|
|
Вимога 4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
||
4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності |
Керівництво закладу освіти працює над реалізацією заходів щодо формування академічної доброчесності. У закладі наявне Положення про академічну доброчесність. Факти порушення академічної доброчесності не виявлені |
|
4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції. Педагогічні працівники та інші учасники освітнього процесу ознайомлені з вимогами антикорупційного законодавства. У закладі випадки недоброчесної поведінки не зафіксовані. |
|
Досягнення в освітній діяльності й управлінських процесах закладу:
- застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників;
- заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі;
- постійно підвищують фахову майстерність шляхом самоосвіти, активного проходження курсової підготовки;
- здійснюється систематичний аналіз результатів навчання здобувачів освіти та діяльності педагогічних працівників;
- педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток;
- організована співпраця з батьками здобувачів освіти з запитань організації освітнього процесу, забезпечено зворотний зв’язок;
- адміністрація школи формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих працівників, сприяє підвищенню їх кваліфікації;
- режим роботи закладу враховує вікові особливості здобувачів освіти, відповідає їхнім освітнім потребам, забезпечує умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу;
- на засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднань відбувається обмін досвідом між вчителями;
- керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції;
Проблеми, що потребують вирішення:
- недостатнє забезпечення навчальних кабінетів належним обладнанням, необхідним для реалізації освітньої програми;
- шкільна бібліотека здійснює необхідний інформаційний супровід освітнього процесу, частково здійснює пошук і підбір науково-популярної та художньої літератури; у стратегії розвитку та річному плані роботи зазначене питання із вдосконалення інформаційного простору в закладі освіти;
Унесення змін до стратегії розвитку закладу освіти (за потреби):
- стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування; основою такої системи планування є річний план, розроблений відповідно до стратегії розвитку та освітньої програми, що визначає інші напрями діяльності розвитку закладу освіти;
- стратегія розвитку закладу відповідає особливостям і умовам діяльності закладу (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти).
Визначення шляхів удосконалення освітніх та управлінських процесів:
- поліпшити моніторинг виконання поставлених цілей і завдань,
- формувати відносини довіри, прозорості дотримання етичних норм, ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку;
- організувати освітній процес на засадах людиноцентризму,
- приймати управлінські рішення на основі конструктивної співпраці, взаємодії закладу з місцевою громадою, політики академічної доброчесності.
Визначення заходів для функціонування системи, підвищення якості освітньої діяльності та подальшого розвитку закладу:
- ефективно планувати педагогічну діяльність,
- використовувати сучасні освітні підходи до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти,
- постійно підвищувати професійну компетентність та майстерність, співпрацювати зі здобувачами освіти, їх батьками, організовувати педагогічну діяльність та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
-забезпечити підтримку адміністрацією закладу освітніх та громадських ініціатив учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи);
- спланувати механізм залучення додаткових коштів для здійснення таких ідей та пропозицій.увати механізм залучення додаткових коштів для здійснення таких ідей та пропозицій.